För frågor och funderingar, kontakta vår kundservice
1. Betalning
Priser anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.
För att kunna erbjuda dig som kund flera betalningsalternativ samarbetar vi med Klarna. Mer information om Klarnas användarvillkor och kontaktuppgifter hittar ni hos Klarna.se.
Vi förbehåller oss rätten att justera priser. Priset som gäller vid ordertillfället är det pris som gäller för aktuell order och eventuella justeringar gjorde efter ordertillfället är ej applicerbara på ordern.
2. Frakt och porto
Priset för frakt och porto anges tydligt i kassan i samband med att du lägger din order.
3. Ångerrätt 14 dagar
Du har full ångerrätt i 14 dagar från det att du har fått dina varor levererade. Du ansvarar själv för att varorna kommer i retur till oss. Din retur skickas som brev eller paket. Bifoga alltid följesedeln med din retur så vi kan registrera returen rätt. Bifogar du inte följesedeln kan vi inte returföra ordern och ej heller återbetala aktuellt belopp. I de fall att du tappat bort följesedeln, kontakta kundservice bonnier.marketplace@h1.se så vi kan ge dig rätt uppgifter att märka returen med.
Återbetalning sker automatiskt via Klarna kort efter att returen registrerats hos oss. Om en bok eller vara minskat i värde, t.ex. genom skada p.g.a. hantering som inte kan anses vara skälig, kan du bli ersättningsskyldig för den värdeminskningen.
4. Returadress
Returadress hittar du på din följesedel samt här: Bonnier Marketplace, Speed, 190 80 Stockholm.
5. Prisändringar eller felaktiga prisuppgifter
Vi reserverar oss för prisändringar samt felaktiga prisuppgifter.
6. Leveranstid
Normalt har du dina böcker inom 4-7 arbetsdagar. Vi reserverar oss för att böcker eller produkter kan ta slut. Vi levererar till adresser i Sverige. Om ditt bokpaket är större än din brevlåda eller postfack tillåter, hängs det på din dörr eller skickas till ditt närmsta utlämningsställe och du aviseras om att du kan hämta paketet där.
7. Leveransavisering
Vill du slippa få en avi hem i brevlådan och istället få en avisering direkt i din mobil eller i din epost när din order har anlänt till ditt utlämningsställe, så behöver du bara ange ditt mobilnummer eller epost i samband med ditt köp. Leveranser som sker till din brevlåda aviseras i regel inte av posten.
8. Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket går det per automatik tillbaka till vårt lager. Liggtiden hos ett ombud kan variera mellan 1-2 veckor.
9. Reklamation
Om leveransen är felaktig, kraftigt försenad eller om varan är skadad, gör du en reklamation till vår kundservice på bonnier.marketplace@h1.se. Kundservice ger dig då en fri returkod, som du anger direkt på paketet när du skickar tillbaka den felaktiga/skadade varan till oss. Vi skickar såklart en ny vara om du så önskar alternativt ersätter dig för erlagd betalning. Reklamation ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom tre år.
10. Tvist
Vi följer ARNs rekommendationer. Om du inte är nöjd kontakta oss via mejl bonnier.marketplace@h1.se så försöker vi lösa problemet tillsammans.
Vill du kontakta ARN så är deras adress:
Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm
Vid tvist kan man som kund också använda sig av europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning.